Screenshot 20191230 130705 Google

Nieuw product voor Diabetes Patiënten!

Diabetes Is Doen

In samenwerking met Diëtistenpraktijk Jitske Visser gaat Fysiotherapie Kollum – Grijpskerk de cursus Diabetes Is Doen aanbieden aan patiënten met diabetes type 2. Deze cursus heeft als doelstelling de deelnemers te begeleiden bij het aanpassen van de leefstijl met betrekking tot diabetes. Klachten ten gevolge van diabetes nemen drastisch af door het aanpassen van de leefstijl. Het kan zelfs leiden tot het verminderen of zelfs volledig mogen stoppen van het spuiten van insuline! Momenteel kunt u hier veel over horen in de media.

Dit klinkt veelbelovend, maar het aanpassen van de leefstijl is niet eenvoudig en het lukt vaak niet zelfstandig. Maar daar kunnen wij bij helpen! In de cursus van in totaal 24 weken wordt er twee keer in de week in groepsverband getraind onder begeleiding van een fysiotherapeut. De trainingen bestaan uit een individueel oefenprogramma bestaande uit kracht- en conditietraining  gebaseerd op eigen doelstellingen.

Daarnaast geeft de diëtist voorlichting over het belang van goede voeding en krijgt de deelnemer handvatten om dit thuis toe te passen. De voedingsvoorlichting omvat de nieuwe richtlijnen van de schijf van vijf, gebaseerd op koolhydraatbeperking in combinatie met eiwit-verrijkte voeding. Ook is er aandacht voor de verschillende vormen van eetgedrag en hoe dit een goed eetpatroon kan beïnvloeden.

De cursus wordt vergoed door zorgverzekeraar de Friesland.  Heeft u diabetes en bent u gemotiveerd om hierbij de touwtjes weer zelf in handen te nemen?  Meldt u zich dan nu aan voor de cursus Diabetes is Doen!

Voor meer informatie kunt u bellen naar 0511-451400 of mailen naar info@fysiokollum-grijpskerk.nl