Fietsvalpreventie 1

Fietsvalpreventiecursus 24 april a.s.!

In het kader van de aftrap van het ‘Doortrappenseizoen’, heeft onze collega Jessica de Groot op 27 maart bij Rijwielhandel Luinstra in Kollum een korte voorlichting gegeven over de Fiets Valpreventiecursus “Stevig op de Pedalen”. “Doortrappen” is een fietsgroep o.l.v. buurtsportcoach Anton van Zwol met als doel om te kunnen blijven fietsen. Het blijkt dat bij het ouder worden er meer fietsongevallen gebeuren en men bang wordt om op de fiets te stappen. Om dit te voorkomen heeft Jessica de opleiding Fiets Valpreventie gevolgd. Ze begeleidt mensen die onzeker zijn op de fiets en daardoor mogelijk geïsoleerd raken omdat ze de weg niet meer op durven.

Op woensdag 24 april organiseert zij omtrent dit onderwerp de fietsvalpeventiecursus ‘Stevig op de Pedalen’. Tijdens deze eenmalige cursus geeft Jessica handvatten om fietsongevallen te voorkomen en daarnaast tips over wat te doen als men toch gevallen is. Senioren worden zich bewust van wat er kan veranderen als je ouder wordt, wat je hier zelf aan kunt doen en hoe je goed voorbereid op weg gaat. De cursus start om 14:00 uur bij Fysiotherapie Kollum-Grijpskerk aan de Anjen 2 en duurt max. 2 uur. Meer informatie of opgeven: mail naar jessica@fysiokollum-grijpskerk.nl of bel naar 0511-451400. Deze cursus wordt u gratis aangeboden en wordt bekostigd door veiligheid.nl.